Bon dia,
En aquesta entrada public un anàlisi que he fet d'un joc interactiu infantil. El link d'aquest és: http://www.infantil.cruilla.cat/raco-de-jocs/4-anys
Títol del
material: Hi són tots?
Autor: Cruïlla
Àrees: Àrea de
l’entorn i el llenguatge
Breu
introducció al mateix: Es tarcta d’identificar quina quantitat de coses hi ha. Per
exemple, un fillet apaga les espelmes d’un pastel, l’infant que juga ha
d’indicar si s’han apagat totes, algunes o cap.
Format:
Imatge, text i so.
Idioma: Català
Destinataris:
Infants 4 anys.
Orientació
didáctica: Matemàtica
Paraules clau
(tags): raco-de-jocs/4-anys#
OBJECTIUS
Objectius
generals:
SÍ
|
NO
|
|
Destinat a l’aprenentatge
de nous conceptes
|
X
|
|
Destinat a reforçar
conceptes
|
X
|
|
Destinat a millorar estratègies
d’aprenentatge
|
X
|
|
Destinat a assolir noves destreses
|
X
|
|
Destinat a motivar
l’alumne
|
X
|
|
Destinat a què l’alumne
reforci la comunicació
|
X
|
|
Destinat a entretenir
|
X
|
|
Destinat a la millora de
les habilitat digitals
|
X
|
|
Sense ús general definit
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
ANÀLISI DEL
MATERIAL
Aspectes
tècnics i de disseny
a) Aparença
SÍ
|
NO
|
|
La interfície és
visualment agradable
|
X
|
|
Hi ha una bona relació
entre text/multimèdia
|
X
|
|
El material presenta algun
tret innovador
|
X
|
|
Els elements visuals
presenten qualitat
|
X
|
|
Existeix un bon contrast
entre els diferents elements multimèdia d’un material
|
X
|
|
La llegibilitat del text
que incorpora és adequada.
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
b) Elements
multimèdia (so, imatge i video)
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Els elements multimèdia us
motiven
|
X
|
||||
És adequat el contingut
del vídeo
|
X
|
||||
S’ha incorporat audio
|
X
|
||||
Les imatges utilitzades
són adequades
|
X
|
||||
Qualitat tècnica dels
elements multimèdia utilitzats.
|
X
|
||||
Comentaris i suggerències:
|
|||||
c)
Interactivitat
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
El material permet una
mobilitat entre les diferents apartats de manera fàcil
|
X
|
||||
Existeixen botons i menús
que facilitin la navegació
|
X
|
||||
Existeixen botons per
continuar o finalitzar
|
X
|
||||
Els enllaços es
distingeixen de la resta en base al color o a alguna característica
|
X
|
||||
Els enllaços estan actius
i no són orfes
|
X
|
||||
Comentaris i suggerències:
|
|||||
Aspectes
pedagògics i funcionals
SÍ
|
NO
|
|
El material fomenta la
participació
|
X
|
|
Afavoreix el control
d’aprenentatge
|
X
|
|
És un recurs adaptatiu,
flexible i usable
|
X
|
|
Permet ser actualitzar de
manera ràpida i fàcil
|
X
|
|
Proposa exercisis
d’apernentatge i d’avaluació
|
X
|
|
Delimita clarament els
rols del treball
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
b) Aspectes
pedagògics i/o socials
SÍ
|
NO
|
|
Inicia a
l’autoaprenentatge
|
X
|
|
Estimula processos
creatius
|
X
|
|
Possibilita que els
alumnes prenguin iniciativa en les discussions
|
X
|
|
Utilitza terminologia
adequada
|
X
|
|
Planteja tasques obertes i
guiades
|
X
|
|
És original i planteja
dubtes a resoldre
|
X
|
|
Ajuda a l’aprenentatge per
error
|
X
|
|
Existeix ajuda constant en
el material per fer un aprenentatge coherent
|
X
|
|
Fomenta l’aprenentatge (en
funció de les capacitats de l’alumne)
|
X
|
|
Està metodològicament i
argumentalment ben embastit
|
X
|
|
Comentaris i suggerències:
|
||
c) Anàlisi de continguts
SÍ
|
NO
|
|
El tipus de material i a
qui va dirigit queda clar des del primer moment
|
X
|
|
Els objectius estan
redactats de forma clar i estant redactats des de l’inici
|
X
|
|
Instruccions d’ús i
mecanisme d’ajuda són fàcils d’entendre
|
X
|
|
La informació és pertinent,
rellevant i actualitzada
|
X
|
|
La organització és
adequada
|
X
|
|
No hi ha errors
ortogràfics ni semàntics
|
||
Vocabulari fàcil
d’entendre
|
X
|
|
Les activitats tenen
relació directa amb els objectius i continguts
|
||
Existeixen material
complementaris
|
||
Comentaris i suggerències:
No es troba cap guia
didàctica.
|
||
NOM DE LA PERSONA AVALUADORA: Cristina Marques Gener
DATA: 5 d’octubre de 2015
No hay comentarios:
Publicar un comentario