martes, 10 de noviembre de 2015

Anàlisi joc multimèdia infantil

Bon dia,

En aquesta entrada public un anàlisi que he fet d'un joc interactiu infantil. El link d'aquest és: http://www.infantil.cruilla.cat/raco-de-jocs/4-anys 




Títol del material: Hi són tots?

Autor: Cruïlla

Àrees: Àrea de l’entorn i el llenguatge

Breu introducció al mateix: Es tarcta d’identificar quina quantitat de coses hi ha. Per exemple, un fillet apaga les espelmes d’un pastel, l’infant que juga ha d’indicar si s’han apagat totes, algunes o cap.

Format: Imatge, text i so.

Idioma: Català

Destinataris: Infants 4 anys.

Orientació didáctica: Matemàtica

Paraules clau (tags): raco-de-jocs/4-anys#

OBJECTIUS
Objectius generals:


NO
Destinat a l’aprenentatge de nous conceptes
X

Destinat a reforçar conceptes
X

Destinat a millorar estratègies d’aprenentatge
X

Destinat a assolir noves destreses

X
Destinat a motivar l’alumne
X

Destinat a què l’alumne reforci la comunicació

X
Destinat a entretenir
X

Destinat a la millora de les habilitat digitals
X

Sense ús general definit

X
Comentaris i suggerències:




ANÀLISI DEL MATERIAL
Aspectes tècnics i de disseny

a) Aparença


NO
La interfície és visualment agradable
X

Hi ha una bona relació entre text/multimèdia

X
El material presenta algun tret innovador

X
Els elements visuals presenten qualitat

X
Existeix un bon contrast entre els diferents elements multimèdia d’un material
X

La llegibilitat del text que incorpora és adequada.

X
Comentaris i suggerències:




b) Elements multimèdia (so, imatge i video)


1
2
3
4
5
Els elements multimèdia us motiven



X

És adequat el contingut del vídeo


X


S’ha incorporat audio




X
Les imatges utilitzades són adequades


X


Qualitat tècnica dels elements multimèdia utilitzats.


X


Comentaris i suggerències:



c) Interactivitat


1
2
3
4
5
El material permet una mobilitat entre les diferents apartats de manera fàcil




X
Existeixen botons i menús que facilitin la navegació



X

Existeixen botons per continuar o finalitzar

X



Els enllaços es distingeixen de la resta en base al color o a alguna característica


X


Els enllaços estan actius i no són orfes



X

Comentaris i suggerències:




Aspectes pedagògics i funcionals

a) Aspectes funcionals

NO
El material fomenta la participació
X

Afavoreix el control d’aprenentatge
X

És un recurs adaptatiu, flexible i usable
X

Permet ser actualitzar de manera ràpida i fàcil
X

Proposa exercisis d’apernentatge i d’avaluació
X

Delimita clarament els rols del treball
X

Comentaris i suggerències:




b)  Aspectes pedagògics i/o socials


NO
Inicia a l’autoaprenentatge
X

Estimula processos creatius

X
Possibilita que els alumnes prenguin iniciativa en les discussions

X
Utilitza terminologia adequada
X

Planteja tasques obertes i guiades

X
És original i planteja dubtes a resoldre
X

Ajuda a l’aprenentatge per error

X
Existeix ajuda constant en el material per fer un aprenentatge coherent
X

Fomenta l’aprenentatge (en funció de les capacitats de l’alumne)

X
Està metodològicament i argumentalment ben embastit

X
Comentaris i suggerències:




     c)  Anàlisi de continguts


NO
El tipus de material i a qui va dirigit queda clar des del primer moment
X

Els objectius estan redactats de forma clar i estant redactats des de l’inici

X
Instruccions d’ús i mecanisme d’ajuda són fàcils d’entendre
X

La informació és pertinent, rellevant i actualitzada
X

La organització és adequada
X

No hi ha errors ortogràfics ni semàntics


Vocabulari fàcil d’entendre
X

Les activitats tenen relació directa amb els objectius i continguts


Existeixen material complementaris


Comentaris i suggerències:
No es troba cap guia didàctica.



NOM DE LA PERSONA AVALUADORA: Cristina Marques Gener

DATA: 5 d’octubre de 2015

No hay comentarios:

Publicar un comentario