Crec que fins aleshores he sigut poc conscient del meu PROCÈS TECNOLÒGIC. De fet crec que aquest ha passat de manera ràpida i despaercebuda per la meva vida. Segons el meu parell ara és quan la societat sencera se n'adona relament compte de la importància i el paper que té la competència digital en les nostres vides. Fet que ha provocat un replantajament de molts professionals de les concpecions metodològiques i educatives.
Pens que en la major part del meu procès d'aprenentatge no s'ha tingut en compte encara el fet d'aprendre a llarg de la vida, és a dir, aquest aspecte és més nou i més rellavant. Ha aparegut de manera conscient a partir de la meva incorporació com a estudiant a la Universitat, on m'han educat ja amb aquesta filosofia d'aprenentatge.
Puc dir que no ha estat fins a la Universitat que he adqurit una vertadera competència informacional en les TIC. Gràcies als treballs universitaris que m'han introduït a fer feina amb la informació: cercant-la, criticant-la, organitzant-la, he pogut interioritzar una bona destresa per treballar la informació.
Abans, crec que el meu procès d'aprenentatge estava més protagonitzat per una transmissió-memorització de coneixments, per la qual cosa no havia de cercar i treballar la informació, només l'havia d'"interioritzar".
En quant el maneig dels instruments tecnològics, pens que només tenen rellavància dits treballs universitaris, sinó també la meva vida social. Parlant, així, de telefons mòvils, tablets, ordinadors...
Si parlem de la meva multialfabetització, cal mencionar el fet que crec que encara em falta formació a fer. Tot i així crec que aquesta competència tindrà molt a veure en el meu futur, en relació a la formació dels meus futurs alumnes, per tal que siguin espectadors crítics, que es trobin en múltiples llenguatges (còmic, icònic...) i, a més, que en siguin creadors d'aquests.
Al igual pens amb la competència cognitiva genèrica. Crec que ara començ a generar la meva pròpia informació en base de tot allò a què tenc accès, i així crei el meu propi aprenentatge. però, com he dit anteriorment, aquest fet crec que ha succeit a partir de ser estudiant universtiària. No record que el meu aprenentatge abans estés presenciat per aquest tipus de metodologia. És a dir, aprenia pel que m'ensenyaven i per la informació que em transmetien, la qual jo memoritzava.
En relació a totes aquestes competències dir que el més important per jo en aquests moments, no només és com ha estat el meu procès tecnològic, sinó com serà el dels meus alumnes. Per tant, em qued molt amb les darreres paraules del video. Ser persones crítiques, i així ser conscient del que feim i com ho feim en les TIC, conèixer i fer respctar els nostres drets com a ciutadans digitals.
Com a futura mestra crec que hem trob a la fase d'apropiació, ja que crec que és la que menys influència per ara ha tingut a la meva vida, però la més significativa. Pens que els meus alumnes no només aprendran mitjaçant els meus recursos didàctics tecnològics, sinó del que aporti tot el grup en comú. Tots aprenem de tots, i per tant, hem d'apropiar aquesta bona eina per compartir els nostres aprenentatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario